جمعه, ۷ بهمن ۱۴۰۱ / قبل از ظهر / | 2023-01-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 908206 |
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1401 - 12:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

روش های گرم نگه داشتن پاها زمان پیاده روی در زمستان را آموزش ببینید تا اجازه ندهید سرد شدن پاها مانع از بیرون رفتنتان در این فصل زیبا شود. همانطور که می دانید پیاده روی برای سلامت بدن بسیار مهم است و ارزشی که پیاده روی در فضای باز دارد پیاده روی روی تردمیل ندارد. […]


روش های گرم نگه داشتن پاها زمان پیاده روی در زمستان را آموزش ببینید تا اجازه ندهید سرد شدن پاها مانع از بیرون رفتنتان در این فصل زیبا شود. همانطور که می دانید پیاده روی برای سلامت بدن بسیار مهم است و ارزشی که پیاده روی در فضای باز دارد پیاده روی روی تردمیل ندارد. اما ممکن است در طی این فرایند انگشت‌هایتان به صورت آزاردهنده‌ای سرد شوند و حتی در هوای خیلی سردتر در معرض خطر یخ زدن قرار بگیرید. همچنان که دوست دارید پاهایتان را گرم نگه دارید می‌خواهید از خیس شدن یا عرق کردن پاهایتان هم جلوگیری کنید زیرا شما را در معرض خطر تاول زدن قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا با روشهای مختلفی برای گرم نگه داشتن پاها آشنا شوید.

در این مطلب می خوانید :

چگونه پاهایمان را گرم نگه داریم ؟

بسیاری از کفش‌های ورزشی برای جریان هوای بهتر رویه‌ی مش دارند اما این موضوع برای آب و هوای سرد و مرطوب زمستان مناسب نیست. به جای این کفش‌ها، از کفشی استفاده کنید که چرم بیشتر و مش کمتر داشته باشد یا به منظور مسدود کردن جریان هوا در کفش خود دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

تور اروپا

استفاده از کاغذ به عنوان عایق در کفش

دوچرخه‌سواران تور فرانسه می‌گویند کاغذ یک عایق چند بار مصرف است. دوچرخه‌سواران با رسیدن به کوه از کاغذ به عنوان عایق در سرمای شدید کوهستان زیر پیراهن خود استفاده می‌کردند. در روزهای سرد یک دستمال حوله‌ای، یا دستمال کاغذی بزرگ را تا کرده و روی پا، انگشتان و زیر انگشتان خود بگذارید. سپس کفش خود را بپوشید.

این کار لایه‌ی نازکی از عایق را ایجاد می‌کند که اغلب برای راحتی کافی است. حتی اگر به فکر پوشیدن جوراب‌های بهتر نباشید امکان پوشیدن کفش‌های ورزشی معمولی مش وجود دارد. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که کاغذ در صورت خیس شدن ممکن است به کفش بچسبد. اما برای روزهای خشک و بدون بارندگی یک راهکار عالی است.

استفاده از پوشش پلاستیکی برای گرم نگه داشتن پاها

کمی پلاستیک را بالای پاها بین انگشتان پا و کفش قرار دهید. این کار از رسیدن هوای سرد به انگشتان پا جلوگیری کرده و در عین حال عرق در پایین پا جمع نمی‌شود. همچنین این پوشش به اندازه‌ی کافی نازک است که کفشتان بدون تغییر نوع جوراب متناسب پایتان باشد. در صورتی که پس از پیاده‌روی دیگر به آن پلاستیک نیازی نداشتید به سادگی می‌توانید آن را از داخل کفش خارج کرده و دوباره استفاده کنید یا دور بیندازید.

استفاده از کلاه‌های حمام یا کاور

کلاه حمام‌های هتلی یک بار مصرف ارزش جمع کردن را دارند. امکان استفاده از آن‌ها به تنهایی به عنوان کفش برای مراقبت از کفش در برابر باران و برف وجود دارد. شما می‌توانید این کار را برای پیاده‌روی در آب و هوای سرد هم انجام دهید اما ممکن است کارتان عجیب به نظر به برسد و دیگران با تعجب به شما نگاه کنند.
علاوه بر این امکان پوشیدن این کلاه‌های حمام روی جوراب هم وجود دارد که سپس کفش خود را روی آن بپوشید. در این صورت یک لایه‌ی ضدآب داخل کفش خود دارید که از پاهایتان در مقابل باد هم محافظت می‌کند. اگرچه این کار می‌تواند منجر به تعریق پاها و خیس شدن جوراب‌ها شود.

گرم نگه داشتن پاها

استفاده از چسب برزنتی

در صورتی که شیک و مطابق مد بودن برایتان اهمیت ندارد و به باقی‌مانده‌های چسب روی کفش توجهی نمی‌کنید به سرعت می‌توانید با استفاده کردن از چسب برزنتی روی کفش یک محافظ باد درست کنید. مزیت این چسب این است که سریع و ساده است و در صورتی که یک حلقه از آن در منزل داشته باشید استفاده از آن رایگان است.

با استفاده از چسب یک دایره‌ی کامل دور کفش از جمله رویه‌ی کفش بزنید زیرا نوار چسب برزنتی محکم به خودش می‌چسبد و در یک پیاده‌روی طولانی در روز بارانی باز نمی‌شود. تنها در صورتی که از چسب روی پارچه‌ی کفش خود استفاده کنید ممکن است در آب و هوای مرطوب باز شود. در صورتی که از کلاه حمام استفاده می‌کنید بهتر است برای اینکه در جای خود ثابت بماند از یک دور نوار چسب روی آن استفاده کنید.

گرم نگه داشتن پاها

برای گرم نگه داشتن پاها دو لایه جوراب بپوشید

ترکیب کلاسیک پیاده‌روی شامل پوشیدن یک جفت جوراب عرق‌گیر پلی‌پروپیلن با یک جوراب پشمی روی آن است. این ترکیب برای گرم نگه داشتن انگشتان پا در زمستان مناسب است. اما مراقب باشید که ترکیبی از جوراب‌ها را انتخاب نکنید که خیلی ضخیم شوند و برای پوشیدن کفش دچار مشکل شوید. بهترین انتخاب برای لایه‌ی پشمی جوراب‌هایی هستند که حالت کشسانی کمتری داشته و قابل شست‌و‌شو با ماشین لباسشویی باشد.
جوراب‌های پشمی در ضخامت‌های متنوعی وجود دارند. اما تنها می‌توان پارچه‌ای ضخیم‌تر از پارچه‌ی عرق‌گیر را انتخاب کرد. ترفند دیگر پوشیدن جوراب نایلونی بلند تا زانو به عنوان لایه‌ی داخلی است زیرا نه تنها هیچ ضخامتی را اضافه نمی‌کند بلکه گرمای بیشتری را هم فراهم می‌کند.اگر پاهایتان تاول زد پیشنهاد می کنیم مطلب تاول پا در پیاده روی و راههای درمان آن را مطالعه بفرمایید.

پاهای خود را با جوراب‌های عرق‌گیر خشک نگه دارید

انگشتان پا در صورتی که خیس شوند سرد می‌شوند. پاها حتی در صورتی که هوای بیرون سرد باشد هم عرق می‌کنند و باید جوراب‌هایی بپوشید که عرق را از پوست دور کنند. جوراب‌های نخ پنبه یا جوراب‌هایی که دارای پد نخ پنبه هستند را نپوشید زیرا نخ پنبه عرق را جذب کرده و آن را نگه می‌دارد. بهتر است پشم، پلی‌پروپیلن یا سایر جوراب‌های مخصوص پیاده‌روی را انتخاب کنید.

استفاده از کفش‌های ضد آب

برای گرم نگه داشتن پاها اجازه ندهید آب وارد کفش‌هایتان شود. در صورت امکان کفش ضدآب تهیه کنید. کفش‌های ضدآب کمی گران‌تر از کفش‌های معمولی هستند اما اجازه‌ی ورود آب به کفش و جورابتان را نمی‌دهند. این مشکل را می‌توان با پوشیدن شلوار بارانی یا استفاده از کلاه حمام روی کفش حل کرد.

شما همچنان باید به دنبال کفشی باشید که منعطف بوده و برای پیاده روی راحت باشد. بوت‌های سخت و محکم مناسب پیاده‌روی نیستند زیرا ممکن است دچار شین اسپلینت (درد جلوی ساق پا) و درد پا شوید. خوشبختانه بسیاری از مدل‌های کفش‌های مخصوص دویدن و پیاده‌روی محافظت و انعطاف‌پذیری را فراهم کرده‌اند.

انتخاب کفش ضدآب مناسب

کفش‌های ضدآب بر اساس کاربرد خود به چند دسته تقسیم می‌شوند، کفش‌های شنا، کفش دریانوردی، کفش پیاده‌روی، کفش کوهنوردی و کفش گلف:کفش‌های مخصوص شنا از مواد لاستیکی و پلاستیکی به صورت یکپارچه تهیه می‌شوند و آب از درون آن‌ها جریان می‌یابد و برای راه رفتن در اطراف استخر یا رودخانه کاربرد دارند.
کفشهای پیاده روی ضدآب علاوه بر ضدآب بودن بالشتک‌هایی داخل خود دارند که فشار را روی کف پا کاهش می‌دهند.
کفش‌های ضدآب مخصوص دویدن بسیار سبک هستند و در قسمت پاشنه و کف بالشتک‌هایی دارند که مانند بالشتک‌های کفش‌های پیاده‌روی عمل می‌کند چون در حال دویدن فشار بیشتری به بدن وارد می‌شود.
کفش‌ کوهنوردی ضدآب شباهت زیادی به پوتین‌های کوهنوردی دارند اما برای تحمل وزن زیاد ساخته نشده اند و حمل کوله پشتی‌های سنگین با آن‌ها کار ساده‌ای نیست. جنس این کفش‌ها از گورتکس و لایه داخلی آن‌ها از مواد جاذب عرق و مانع از عبور آب است.

رویه ضدآب یا زیره ضدآب؟

بیشتر کفش‌های ضدآب قابلیت تنفس زیادی ندارند. به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در هوای گرم یا در هنگام ورزش از این کفش‌ها استفاده نکنند تا پایشان عرق نکند و بو نگیرد. برای این افراد استفاده از کفش‌هایی که رویه معمولی و زیره ضدآب دارند توصیه می‌شود. البته برخی از انواع کفش ضدآب قابلیت تعریق هم دارند که قیمت بالایی دارند. در هر صورت اگر نمی‌توانید از این کفش‌ها استفاده کنید به یک جفت کفش با رویه و زیره ضدآب برای هوای بارانی و یک جفت کفش با زیره ضدآب برای ورزش و فعالیت در هوای گرم نیاز دارید.

گرم نگه داشتن پاها

استفاده از گرم‌کننده‌ی انگشتان پا

گرم‌کنندگان انگشتان پا وسایل یکبار مصرفی هستند که که تا مدت شش ساعت گرمای ملایمی را فراهم می‌کنند. امکان قرار دادن این وسایل داخل کفش بالا یا زیر انگشتان پا وجود دارد و تنها با باز کردن جعبه‌ی پلاستیکی فعال می‌شوند. این گرم‌کننده‌ها مانند کفی کفش باریک هستند، اما در صورتی که کفشتان خیلی متناسب است و فضای خالی زیادی ندارد باید جوراب نازک‌تری بپوشید. امکان پوشیدن این گرم‌کننده‌ها بالای انگشتان با ترجیح استفاده از کفش پیاده‌روی جنس مش وجود دارد و می‌توانند هوای سرد را مسدود کرده و در عین حال انگشتان پا را گرم نگه دارند.

تندتر قدم بردارید

همیشه باید در ابتدا چند دقیقه با گام‌های آهسته آغاز کنید سپس در روزهای سرد باید با فواصل گام‌های تندتر ادامه داده یا مسیری را انتخاب کنید که در نزدیکی مسیر شروع، بلندی یا پله داشته باشد تا خونتان به جریان بیفتد. جریان خون بیشتری که در نتیجه‌ی ضربان قلب تندتر ایجاد می‌شود می‌تواند به گرم نگه داشتن پاها کمک کند.

ضدآب کردن کفش با شمع

برخی از کفش های چرم و .. خوشان مانع از نفوذ آب مبشوند ولی بسیاری از کفش های پارچه ای یا غیر چرم به راحتی از روی کفش نم و رطوبت را عبور میدهند که شما از این ترفند برای این دست از کفش ها می توانید استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز:
شمع
سشوار
کفش

۱) شمع را بر روی کفش ها بکشید

یرای انکه کفش های خود را ضد آب کنید یا کاری کنید که آب از کفش هاسی شما عبور نکند کار سختی در پیش ندارید ابتدا میبایست یک شمع را در دست گرفته و سپس آن را بر روی کفش و هر نقطه پارچه ای کفش خود بکشید. دقت کنید که این کار را در هر ناحیه چندین بار تکرار کنید تا نقطه یا ناحیه ای از قلم نیفتد و شما را با مشکل مواجه نکند.

گرم نگه داشتن پاها

۲) سشوار را بر روی کفش بگیرید

پس از اینکه بر روی همه ی نقاط کفش خود شمع را کشیدید. حال میبایست شروع به روشن کردن سشوار و در معرض حرارت قرار دادن سطح کفش ها کنید. سشوار را بر روی حرارت بالا بگذاریدو زمان کشیدن شمع شاید احساس کنید که رنگ کفش شما کمی تغییر کرده است. ولی اصلا نگران نباشید چرا که به محض گرفتن حرارت تمام این رنگ از بین رفته و کفش شما هیچ تغییری با قبل نمی کند.

 

گرم نگه داشتن پاها

۳) ادامه دهید تا تمام درز ها پر شود:

برای مدتی سشوار را بر روی کفش بگیرید تا کم کم شمع ذوب شود. به تمامی منفذ کفش و پارچه ان نفوذ کند تا بدین وسیله با توجه به خاصیت شمع که کفش های خود را کاملا ضد آب کرده باشید.پیشنهاد می کنیم برای بار اول کفش های قدیمی خود را ضدآب کنید.

 

 

گرم نگه داشتن پاها

 



Source link

منبع خبر «» است و اخبار داغ ایران و جهان – کرونا – واکسن در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 908206 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09399833568  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار داغ ایران و جهان – کرونا – واکسن مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار داغ ایران و جهان – کرونا – واکسن در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید