ویدیو مارکتینگ واقعا میتواند بسیار پولساز باشد. طبق آمار حتی بدون در نظر گرفتن اینکه ویدیو شما مربوط به کدام مرحله از قیف فروش است با داشتن ویدیو نرخ تبدیل شما حدود 80 درصد افزایش خواهد داشت.
اهمیت و تأثیرگذاری محتوای ویدیویی امروزه بر کسی پوشیده نیست. بر اساس آمارهای ارائه شده 63 درصد از کسب و کارها امروزه از محتوای ویدیویی برای تبلیغات خود استفاده میکنند. از این تعداد 82 درصد اظهار داشتهاند که ویدیو مارکتینگ جایگاه بسیار مهمی در استراتژیهای تبلیغاتی آنها پیدا کرده است.
امروزه میدانیم که ویدیو مارکتینگ بیشتر از سرعتی که فکرش را میکردیم در حال پیشرفت است. طبق آمار 83 درصد از شرکتهای معتبر، ویدیو مارکتینگ باعث شده تا برگشت سرمایه بهتری را تجربه کنند.
مطمئنا ویدیو مارکتینگ میتواند از بهترین گزینهها برای بهبود استراتژیهای تبلیغاتی شما باشد. اما اگر هنوز به قدرت ویدیو مارکتینگ اطمینان ندارید و از خود میپرسید که آیا ارزشش را دارد تا هزینهای برای تولید محتوای ویدیویی صرف کنید به خواندن ادامه این مطلب ادامه دهید تا به اهمیت ویدئو مارکتینگ در دنیای امروز بیشتر پی ببرید.
بر طبق آمارها و تجربیات شرکتهای بزرگ مشخص شده که استفاده از ویدیو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال به شدت در حال رشد است و از طرف دیگر بازگشت سرمایه بالایی نیز دارد. در ادامه با 6 دلیل مهمی که باید از ویدیو مارکتینگ در بازاریابی خود استفاده کنید توضیح داده شده تا درک بیشتری از اهمیت ویدئو مارکتینگ به دست آورید.
ویدیو باعث افزایش نرخ تبدیل و در نهایت افزایش فروش میشود
ویدیو مارکتینگ واقعا میتواند بسیار پولساز باشد. طبق آمار حتی بدون در نظر گرفتن اینکه ویدیو شما مربوط به کدام مرحله از قیف فروش است با داشتن ویدیو نرخ تبدیل شما حدود 80 درصد افزایش خواهد داشت.
همچنین ویدیو میتواند به طور مستقیم مستقیم مخاطب شما رو به مشتری تبدیل کند. تحقیقات نشان میدهد حدود حدود 74 از مخاطبانی که ویدیوی معرف یک محصول یا خدمت را دیدهاند آن را خریداری کردهاند. پس بهتر است هرچه سریعتر ویدیوی معرف محصول یا خدمتتان را بسازید.
اگر به این قضیه فکر کنید متوجه میشوید آنقدرها هم موضوع عجیبی نیست زیرا مغز انسان غالباً درگیر حس بینایی است و اکثر اطلاعاتی که به مغز منتقل میشود از طریق چشم است.
پس اگر متوجه شدید عکسها چقدر میتوانند مغز مخاطب شما رو درگیر کنند فکر کنید که تصاویر متحرک چه میزان تأثیر گذار هستند.
ویدیو باعث ایجاد اعتماد میشود
اعتماد اساس نرخ تبدیل و فروش است. جلب اعتماد به تنهایی میتواند یکی از اهداف اصلی در هر کسب و کاری باشد، تمام مفهوم بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد و روابط بلند مدت با مشتری است. با دادن چیزی بیشتر از محصول یا خدمت خود به مشتری و برداشتن تمرکز از اینکه فقط محصول یا خدمات خود را به مشتریان بفروشید، میتوانید در دل مشتری نفوذ کرده و اعتماد سازی کنید.
ویدیو همه این کارها را انجام میدهد، در محتوای ویدیویی احتمال اینکه احساسات مخاطب را درگیر کنید بسیار بالا است.
کاربران موبایل به دنبال ویدیو هستند
بر طبق آمار هر ساله کاربران موبایلی 100 درصد بیشتر میشوند. به دلیل افزایش روز به روز کاربران دارای گوشیهای هوشمند، میتوان این نتیجه را گرفت که مخاطبان شما هر روز بیشتر از قبل خواهند شد.
بر اساس گفتههای گوگل کاربران گوشیهای هوشمند، دو برابر نسبت به تلویزیون و یک و نیم برابر نسبت به کامپیوتر ترجیح میدهند ویدیو را روی گوشی ببینند، این موضوع باعث میشود تا حس نزدیکتری به برند و شخصی که ویدیو آن را مشاهده میکند داشته باشد.
رشد مشاهده ویدیو در کاربران موبایل به این معناست که برندها، صاحبان کسب و کار و اشخاص باید نسبت که تجربههای مخاطب با گوشیهای هوشمند حساس باشند.
در ویدیو مارکتینگ همه چیز خیلی راحت توضیح داده میشود
اگر در حال عرضه کردن محصول یا خدمت جدید خود هستید، ویدیویی بسازید که نشان دهد محصول شما چگونه کار میکند یا خدمات شما نسبت به رقبا چه ویژگیهایی دارد.
نزدیک به 98 درصد از کاربران اظهار داشتهاند که برای درک بهتر محصول یا خدماتی که به دنبال آن هستند، ویدیوی معرفی آن را میبینند. همچنین اگر قصد دارید تا جنبه تکنیکی و پیچیده محصول خود را برای مشتری به زبان ساده توضیح دهید، میتوانید از انیمیشن استفاده کنید.
انیمیشنها میتوانند مفاهیمی را منتقل کنند که متن و تصاویر ثابت هرگز نمیتوانند. ویدیوهای انیمیشنی ترکیب کاملی از موضوعات سرگرم کننده، نوستالژی و ساده هستند که همگی به خوبی کار میکنند.
تنبلترین افراد هم ویدیو را میبینند
ویدیو یکی از بهترین روشهای یادگیری است و همچنین استفاده از آن بسیار راحت است.
مشغلههای زندگی روزمره به اندازهای زیاد شده که کمتر کسی حاضر است متنهای طولانی توضیحات محصول را بخواند یا نسبت به خدماتی که ارائه میدهید مطالعه کامل داشته باشد. امروزه افراد ترجیح میدهند کارکرد محصول یا خدمات شما را ببینند. بنابراین به جرأت میتوان گفت داشتن محتوای ویدیویی در بازاریابی محتوا امروزه جایگاه مهمی را پیدا کرده.
ویدیو مارکتینگ میتواند بر روی مخاطبان گستردهتری نسبت به سایر استراتژیها تأثیر گذار باشد، حتی افراد تنبل.
کاربران ویدیو را خیلی بیشتر و راحتتر منتشر میکنند
شبکههای اجتماعی امروزه بهواسطه قابلیتها و ابزارهایی که دارند مردم را تشویق میکنند که محتواهای مختلف را اشتراک بگذارند. بهعنوان مثال اینستاگرام از فرمت ویدیوهای یک دقیقه ای، استوری، IGTV و پخش زنده استفاده میکند.
اما بعد از ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی استاندارد و باکیفیت آن را چطور به مخاطبان خود نشان دهیم؟
شما بعد از برداشت قدم اول در ساخت ویدیوی تبلیغاتی یا آموزشی در مورد برند، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، باید آن را در معرض دید مخاطبان قرارد دهید.
سرویس اشتراک ویدیوی دالفک چگونه در زمینه ویدیو مارکتیگ می تواند به شما کمک کند؟
برای نشان دادن این ویدیو به مخاطبان راه های زیادی وجود دارد که به برخی از آن ها در ادامه اشاره شده اشت.
- سرویس های اشتراک گذاری ویدئو مانند ( دالفک، آپارات، نماشا، تماشا، یوتیوب و…) که با توجه به فیلتر بودن یوتیوب، استفاده از پلتفرم های ایرانی مثل دالفک گزینه بهتری به حساب می آید.
- نمایش ویدئو به مشتریان در همایش ها، نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف
- انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و …
- نمایش ویدیو در تلویزیون و برنامه های اینترنتی و …
- امکانات ویژه سرویس اشتراک ویدیوی دالفک برای کمک به کسب و کارها در زمینه نمایش ویدیوهای آنها
برندها و تمامی کسب و کارها می توانند با ایجاد کانال در دالفک از امکانات رایگان و ویژه این سرویس برای بهبود و پیشرفت در حوزه ویدیو مارکتینگ استفاده کنند.
منبع: پورتال سلام دنیا